Egy ligustrum bokor átváltozása



Érden, a Diósdi úton lakó, egyik régi ismerősöm - akinek a kertjében több fát alakítottam - megkért, hogy az utcán lévő eddig szögletesre nyírt ligustrum bokrot alakítsam át, valamilyen bonsai formára.
Fogalmam sem volt, hogy mit lehet ebből kihozni.
Elkezdtem visszavágni azokat az ágakat, amik biztosan nem kellenek.
Csak nem akart kitisztulni a fa későbbi formája.
De akkor már nem lehetett félbehagyni.
Aztán befejeztem, de nagyon nem voltam elégedett a munkámmal.
Hónapokig, rossz érzés fogott el, amikor arra kellet mennem és láttam a "művemet" az utcán.
Jött a tavasz, és ha lehet, a helyzet csak romlott.
Elkezdett hajtani a bokor és egyre csúnyább lett.
Azt fontolgattam, hogy kivágjuk és ültetünk helyette valamilyen növényt.
Hetekig húztam az időt, hogy menjek benyírni a kertet, valamint az én kis bokromat.
Már nem halaszthattam tovább, nekifogtam, lesz ami lesz alapon.
Aztán elkezdtem benyírni a bokrot, elkezdett alakulni és egyre jobban tetszett.
A végére a képen látható állapot sikerült.
Nekem is tetszett.
Másnap aztán rájöttem a hibáira, de azt majd a következő nyírásnál korrigálom, mivel egyszerre nem lehet mindent kijavítani, mert akkor bizonyos helyeken nagyon kopasz lenne.
Azóta már aztán felhívtak mások is, hogy Ők is szeretnének hasonló fákat.
Remélem - és azon dolgozom - hogy ez a fajta kultúra egyre jobban elterjedjen.
Hiszen az emberek fogékonyak a szépre.